Formacja SGO

20160907 Nocna symulacja VBSS Sekcji Operacji Wodnych SGO Gdańsk

ROZKAZ BOJOWY: GD07092016

DATA: 07.09.2016 Gdynia

ODDZIAŁ: SGO Gdańsk

DOKUMENTY ODNIESIENIA:
WARNO Formoza RIB otrzymane 03.09.2016

Mapa załącznik 1

CZAS: GMT+2

ORGANIZACJA NA CZAS ZADANIA

Dowódca grupy: Ram

Dowódca sekcji A: Majkel

Berno, Demi, Dembs

Dowodca sekcji B: Kruk

Preto, Yakuza, Gruby

RTO: Kwiatek

Zadania dowódcy grupy: nadzór nad przebiegiem operacji, komunikacja z kapitanem Maraja

Zadania dowódcy Sekcji A: zabezpieczenie sektorów przy abordażu “Maraja”, przejęcie EPW

Zadanie dowódcy Sekcji B: dokonanie abordazu, kontroli “Maraja” i przekazanie EPW sekcji A

Wykaz najważniejszych zadań RTO: komunikacja z bosmanatem Marina Gdynia i Port Hel, komunikacja z kapitanatem Port Gdynia

OPSEC/INFOSEC

Nie dotyczy

POGODA

Wschód słońca 06:06

Zachód słońca 19:08

Świt

Zmierzch

Faza księżyca, widoczność:

Temperatura w dzień/temperatura w nocy 18/15

Opady 0 mm

ANALIZA TERENU

  1. SYTUACJA

A PRZECIWNIK

Kto – Pasażerowie jachtu motorowego SKEIRON D 50 Long Distance “Maraja”, 12 osób

Co – Rejs czarterowy

Gdzie – Zatoka Gdańska, Oksywie – Babie Doły

B SIŁY WŁASNE

Kto – SGO Gdańsk, 2 sekcje 4 oosbowe i dowódca

Co – wykonanie operacji VBSS

Gdzie – 54.548620, 18.565843

C PRZYDZIELANIA/WYDZIELENIA

Przydzielony sternik łodzi RIB

Wydzielony z sekcji dowódca do czynności kontrolnych

D CYWILE

Kapitan Maraja

Załoga Maraja

MLCOA

Rozpoczęcie szturmu po zmierzchu, atak od wschodu z wykorzystaniem osłony w postaci budynku torpedowni

MDCOA

Wczesne wykrycie grupy szturmującej podczas zbliżania się do ORP.

INTENCJA WYŻSZYCH PRZEŁOŻONYCH

Zatrzymać wszystkich pasażerów i dostarczyć do Portu w Gdyni przy nabrzeżu francuskim

2. ZADANIA

KTO: SGO Gdańsk

CO: Dokonać operacji VBSS na jednostce “Maraja”

GDZIE: Okolice Torpedownia Babie Doły

KIEDY: 07SEP2016 NET 19:08

CZEMU: symulacja treningowa

3. REALIZACJA

  1. KONCEPCJA OPERACJI

Mapy Google

  1. ZADANIA DLA SEKCJI

Alfa

– przejąć sektory odpowiedzialności i zabezpieczać wejście na jednostkę

– eskortować EPW do Portu Gdynia

Bravo

  • dokonać abordażu jednostki

  • przeszukać jednostkę

  • przekazać EPW do sekcji Alfa

  1. ZADANIA DLA SIŁ WSPARCIA

N/D

  1. WYTYCZNE KOORDYNACYJNE

  2. Wyposażenie indywiualne

Na sobie: mundur MC, szalokominiarka, rękawice ochronne, obuwie za kostkę, ochrona oczu bezbarwna, kask FAST, replika broni długiej i krotkiej, kamizelka wypornościowa, apteczka

Na kamizelce: kajdanki, opaska uciskowa, radio

W plecaku: nie dotyczy

Opcjonalnie: nie dotyczy

2) Koordyndacja czasowa

LP

KIEDY

CO

GDZIE

KTO

1

1930 07SEP2016

Opuszczenie AA

54.5173569, 18.5526804

Grupa

2

1945 07SEP2016

Osiagniecie ORP1

54.5916609,18.5570277

Grupa

3

1950 07SEP2016

Dotarcie do OBJ

54.5877834,18.5477113

Grupa

4

2020 07SEP2016

Osiągniecie ORP2

54.5344406,18.5478359

Sekcja Alfa

3) PIR: ustalić narodowość zatrzymanych osób

4) ROE: wydawać komendy w języku angielskim, ograniczyć środki przymusu bezpośredniego do minimum, stosować się do komend kapitana “Maraja”

5) Force Protection: N/D

6) Przemieszczenie do rejonu działania: transport własny

7) Ocena ryzyka: możliwe wychłodzenie, możliwe utonięcie w przypadku niezadziałania kamizelki wypornościowej, możliwe poważne urazy w przypadku wpadnięcia miedzy jednostki pływające

4. ZABEZPIECZENIE LOGISTYCZNE

  1. SPRZĘT SPECJALNY: kamizelki wypornościowe

  2. TRANSPORT: łódź RIB 18 osobowa, 700 KM

  3. MEDEVAC: natychmiastowy powrót RIB do Mariny i powiadomienie służb medycznych

  4. EPW: transport do portu Gdynia

5. DOWODZENIE ŁĄCZNOŚĆ

  1. ŁAŃCUCH DOWODZENIA

Dowódca Grupy – Marina/RIB

Dowódca Sekcji A – RIB

Dowodca Sekcji B – RIB/Maraja

  1. SYGNAŁY I ŁĄCZNOŚĆ

  2. OPSKED

LP

CO

KOD

CZAS

1

Osiągnięcie AA

   

2

Osiągnięcie ORP

   

3

Atak OBJ

   

4

Osiągnięcie ORP2

   
  1. Metody komunikacji według priorytety (radio, GSM, GSM)

  2. Pirotechnika i sygnały (określenie znaczenia sygnałów dymnych, sygnały formacji etc)

  3. Hasła

  4. Wyzwanie i odpowiedź słoneczny/patrol

  5. Dopełnienie Do 5

  6. Hasło biegowe nura nura nura

  7. Znaki identyfikacyjne N/D

  8. Wytyczne specjalne dla RTO N/D